2022. július 23., szombat

Billegőkoszorú egyengetés, egyéb apróságok [V.fejezet]

Mivel a csapágykő csere, billegőtengely csere egy gyakorló órásnak a rutinfeladatok közé tartozik, így azokat nem dokumentáltam.

A billegőkoszorú kajlaságának javítása se volt így utólag egy nagy vaszizdasz egyszerűen csak be kellett fogni esztergába, támasztócsúccsal szegnyeregből megtámasztani, és mikroszkóp alatt figyelni, hogy hol üt. Majd csipesszel a megfelelő helyeken vissza kellett hajlítani. Ezt követően természetesen billegőmérlegen is ki kellett egyensúlyozni a kereket.

Így azért már mindjárt másképpen néz ki. De nem úsztam meg ennyivel az egyengetősdit, összerakáskor vettem csak észre, hogy a perckerékben atom nagy 8-as van, még a kerékrendszert is meg-megfogta.

Így azért már ez is mindjárt más. 


Kilincskerék rögzítőcsavar. A tesztüzem idejére egy Molnija szerkezetrögzítő látta el a feladatot, de mivel abszolút nem autentikus, ezért természetesen cserére szorult. Maga a kiesztergálás viszonylag hamar megvolt, viszont AZ maróorsó hiányában sokáig vakartam a fejem, hogy hogyan is kellene a csavarfej bemarást elfogadható minőségben megoldani. Nos szerencsém volt, találtam a Bakancsoson egy árust, aki régi fogászati cuccokat árult, többek közt svájci Radex és német Beutelrock marófejeket is. Sejtettem, hogy nem biliacélból vannak, és valóban. Vitte szépen a kékre visszaengedett acélt is, szóval minimum gyorsacél a szerszám minőség. Csorbulásnak mikroszkóp alatt nyoma sem volt. Az anyag egy négyszögletű sikattyúban ment a supportba a kés helyére, amit vinklivel tudtam pozícionálni.

 Eredmény:


Volt még csavarfej polírozás, hajszálrugókulcs polírozás, a kulcsba a peckek pótlása, új tokcső kiesztergálása, plexi polírozás. Hardcore militaristák még ez utóbbi műveletet se tartják elfogadhatónak, mondván hogy minden maradjon az órán olyannak, amilyen volt, hiszen azok a karcok is még vélhetően a bevetések során kerültek a plexire. Én azért ennyire nem vagyok hardcore.

Szükség volt még az alsó billegőcsapágy helyének javítására. Központosítást követően nagyobbra dörzsáraztam a furatot, és kapott egy nagyobb külső átmérőjű lyukaskövet. Másképpen nem lehetett megoldani. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Seikosha Type19

A B-Uhr restaurációmnak azzal lett vége, hogy a következő fejezetben reményeim szerint egy Kamikaze Seikoval fogok foglalkozni. Nos erre az...