Gyanútlanul ülök az irodában, egyszer csak szólnak lentről, hogy jött egy futár, hozott egy DHL pakkot. Annyira nem is izgatott a dolog, kizárt, hogy a szombaton megnyert B-Uhr az, hiszen következő hét csütörtök volt, gondoltam végre megérkeztek az antik zsebóra kristályüvegek, amelyeket 3 héttel korábban rendeltem. Még videózni se videóztam a csomag bontását, amit az ilyen drágább dolgoknál lehetőleg a futár jelenlétében szoktam elvégezni. Félreraktam, úgyis sok dolgom volt, majd délben kinyitom.
Dél van, bontom a csomagot. Na neee! Ez a B-Uhr!
Első reakcióm, basszus, ez hatalmas!
Nem mintha akkoriban ennek bármilyen jelentősége lett volna, nyilvánvalóan a katonai szükségszerűség volt az elsődleges szempont, de a hosszú óraszíjjal repülős bekecsre húzva azért teljesen más arányokat mutatott a navigátoron az óra. Mert hogy ezt az órát bizony nem közvetlenül a csuklón, hanem a kabátra szíjazva viselte a személyzet.
Sőt, volt egy szinte állandó "párja" is a másik kézen a B-Uhrnak, mégpedig a KADLEC AK39 névre hallgató repülős iránytű. FL23235 volt az RLM nyilvántartási száma, és ezek annyira nem is mennek manapság borzasztó árakon, mint a B-Uhrok. Előbb-utóbb be is fogok hozzá szerezni egyet.
![]() |
Molnár László repülő hadnagy, derékszíjra fűzött AK 39-cel. via B. Stenge Csaba |
De visszatérve a saját projektemhez, már alig vártam, hogy kikapjam a tokból a szerkezetet, és lássam az esetleges rejtett hibákat. Drága anyukám mondja mindig, hogy gyerekkoromban is az volt az első, hogy ha kaptam pl. egy távirányítós Porsche játékautót, akkor alap, hogy meg kellett nézni, hogy milyen a belseje! Hogy a francba mozgatja a kerekét? Ja, hogy egy fémdrót van behúzva a kábelébe, és a táv kis kormányára rá van tekerve a vége. Értem. De hogy kapcsol neki áramot? És így tovább. Nos a B-Uhr projektre ez lefordítva: Remélem megvan a többi - képeken nem látható - alkatrésze. Vajon jó vétel volt, vagy nagyon befürödtem vele? Fog nem hiányzik-e valamelyik fogaskerékből? Billegőtengely ép-e? Stb-stb. Azonnal szét kell szedni! Az aznapi edzés magától értetődően kimaradt.
És ami kívülről nem látszott.
A billegőhíd alja szétgányolva, nyilván billegőtengelyt faragtak bele, ami magasra sikeredett így emelni kellett a hídon valami úton-módon. Látszani nem látszik, a sík helyrehozható, de attól még gány kategória.
A billegő felső lyukas köve szana-szét töredezve.
A billegőhíd alatt a csapágylemez is összekarmolászva.
A horgonycsapok rozsdásak, de viszonylag egyszerűen felpolírozhatóak.
Alig van benne ép csapágykő. Repedtek, töröttek, de ezeket is könnyen tudom cserélni, szerencsére szinte minden méret van a készletemben.
A kilincskerék rögzítése WTF kategória. Új csavart kell esztergálni bele.
A máltai kereszt nem belevaló, a rugómagra szerelt rész hiányzik.
A motorrugó belső vége kihajolva, és rövidebb is a rugó a kelleténél.
A rugómag kúposra kopott, a máltai kereszt ellendarabjának négyzetes része kör keresztmetszetre kopott, egyszóval kuka. Ez viszont baj.
És ami még nagyobb baj, az a billegőtengely alsó csapágyánál a csapágylemez gányolása. Rollensenkerrel, vagy mittudoménmivel szétbarmolta az állatja. Ettől így a végére kissé idegállapotba kerültem.
Édesapám mondása perpillanat hatványozottan is igaz: a helyzet ugyan elég sz@r, de talán nem reménytelen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése